Кто ответит за потерянное время?

Кто ответит за потерянное время?
Дуже цікавий інцидент стався 15 березня цього року в аеропорту Бориспіль з авіакомпанією «Аеросвіт». Були затримані біля 20 рейсів із терміналу В аеропорту Бориспіль. Здебільшого рейси були затримані від 3 до 6 годин. В таких випадках згідно законодавства України та міжнародно-правових актів, авіакомпанія повинна компенсувати вартість квитків чи забезпечити новими квитками пасажирів. Також згідно розділу 13 Повітряного кодексу України встановлено, що у разі затримки понад розумні строки і за наявності згоди пасажира продовжити подорож перевізник повинен надати пасажиру за встановленими ним нормами (залежно від часу доби та тривалості затримки) безкоштовно: безалкогольні напої, харчування, проживання в готелі, наземний трансфер (аеропорт - місто - аеропорт).  Згідно Правил розумні строки - період часу, розумна межа тривалості якого під час повітряного перевезення пасажира (багажу) становить не більше трьох годин понад час початку та завершення польоту, визначений в розкладі руху перевізника. Крім того, можливістю отримання такої компенсації за затримку понад «розумні» строки можуть скористатися лише пасажири регулярних рейсів, оскільки для чартерних рейсів не встановлюється розклад руху, сторонами лише погоджується дата та орієнтований час вильоту, а тому  і не можна говорити про  час затримки. Тому пасажири регулярних рейсів повинні вимагати компенсацію за даремне використання їх часу, а також компенсацію за прострочене бронювання в готелях або прострочення білетів на інший пересадочний рейс, тому що затримка виникла не з вини пасажира, метеорологічних умов чи непереборної сили, а саме з вини перевізника. У випадку скасування рейсу перевізник зобов’язаний надати пасажиру альтернативні варіанти та компенсацію, про які ми згадували вище. При цьому, перевізник не може банально посилатися на технічні причини, оскільки зобов’язання по виплаті компенсації не виникає лише у випадках, якщо він може надати підтвердження того, що причиною скасування рейсу була дія непереборної сили або надзвичайна ситуація, якій не можна було запобігти, навіть якби було вжито усіх заходів. Отже, якщо рейс скасовується чи затримується, пасажир має право вимагати надання пояснень щодо підстав для таких дій,  якщо ж перевізник не може надати пояснень або ж  доказів на підтвердження таких підстав, він зобов’язаний виплатити пасажиру компенсацію. Більше того, у випадку скасування рейсу, але погодження пасажира продовжити подорож іншим рейсом перевізник має безоплатно запропонувати та забезпечити пасажирам:    - харчування та прохолодні напої відповідно до часу очікування нового рейсу;    - місця в готелі у разі, якщо пасажири змушені чекати на відправлення впродовж однієї або більше ночей чи якщо час додаткового очікування відправлення більший, ніж передбачалося;    - наземний трансфер за маршрутом аеропорт - готель - аеропорт;    - два телефонні дзвінки або телекс-, факс-повідомлення, або повідомлення електронною поштою, якщо для цього є технічні умови аеропорту. У разі затримки рейсу, строк затримки також детально врегульовано. Так, у випадку затримки рейсу до двох годин - для рейсів дальністю до 1500 кілометрів або до трьох годин - для рейсів дальністю від 1500 до 3500 кілометрів чи на чотири години і більше від запланованого часу відправлення - для інших рейсів перевізник повинен забезпечити пасажиру харчування та прохолодні напої, а також два телефонні дзвінки, факс, або повідомлення електронною поштою, якщо для цього є технічні умови аеропорту.  У випадку, якщо виконання затриманого рейсу відкладається на наступний день, перевізник повинен надати пасажирам номери у готелі, харчування та забезпечити трансфер за маршрутом аеропорт - готель - аеропорт. Якщо ж затримка рейсу складає більше п’яти годин, то перевізник повинен запропонувати пасажирам відшкодування впродовж семи днів, повної вартості квитка за ціною, за якою його придбано чи зміну маршруту, яка здійснюється за відповідних транспортних умов: до кінцевого пункту призначення - за першої можливості або у пізніший час за бажанням пасажира та за наявності вільних місць. Прийняті зміни направлені на уніфікацію законодавства України з нормами і правилами Європейського Союзу та надасть змогу адаптувати авіаційний ринок України до правил ЄС. Крім того, прийняті зміни покликані детально врегулювати та захистити права пасажирів. Знання своїх прав і головне – вміння їх відстоювати дасть можливість пасажиру здійснити заплановану подорож без непотрібних сюрпризів, незручностей та переживань. Всі претензії пасажирів за загальним правилом авіакомпанія розглядає впродовж 3 місяців, замість загальноприйнятого в Україні 30 денного строку для відповіді на всі звернення громадян. При цьому, порядок розгляду таких претензій встановлюється самим перевізником у його правилах, тому краще одразу йти до суду і керуватися міжнародно-правовими актами, що є діючими на території України і є основою для законодавства України. Якщо ж керуватися не тільки Повітряним кодексом, тоді можна використати такий варіант: договір перевезення – представляємо, як цивільно-правовий договір, а тому керуємось Цивільним кодексом України. За    договором    перевезення   пасажира   одна   сторона (перевізник) зобов’язується перевезти другу сторону (пасажира)  до пункту  призначення,  а  в  разі здавання багажу - також доставити багаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання  багажу,  а  пасажир зобов’язується сплатити встановлену плату за проїзд,  а  у  разі  здавання  багажу  -  також  за  його провезення. Укладення   договору   перевезення   пасажира   та  багажу підтверджується видачею відповідно квитка та  багажної  квитанції, форми  яких  встановлюються  відповідно  до  транспортних кодексів (статутів). Перевізник зобов’язаний доставити вантаж, пасажира, багаж, пошту до пункту призначення у строк,  встановлений договором, якщо інший  строк  не встановлений транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими  актами  та  правилами,  що  видаються відповідно до них, а в разі відсутності таких строків - у розумний строк. В даному випадку строки не були витримані. А тому, згідно ЦКУ Відповідальність перевізника за затримку відправлення пасажира та порушення строку доставлення пасажира до пункту призначення.     За  затримку  у  відправленні  транспортного  засобу,   що перевозить    пасажира,   або   запізнення   у   прибутті   такого транспортного засобу  до  пункту  призначення  перевізник  сплачує пасажирові штраф у розмірі,  встановленому за домовленістю сторін, транспортними кодексами (статутами), якщо перевізник не доведе, що ці   порушення   сталися  внаслідок  непереборної  сили,  усунення несправності  транспортного  засобу,  яка  загрожувала  життю  або здоров’ю  пасажирів,  або  інших  обставин,  що  не  залежали  від перевізника.     У разі відмови пасажира від перевезення з причини затримки відправлення    транспортного   засобу   перевізник   зобов’язаний повернути пасажиру провізну плату.     Якщо поїздка пасажира  з  пункту  пересадки  не  відбулася внаслідок  запізнення  транспортного засобу,  який доставив його у цей пункт, перевізник зобов’язаний відшкодувати пасажирові завдані збитки. За цією статтею пасажирам необхідно відшкодувати всю суму за квитки. Ця стаття дублюється в ПКУ  стаття 94. Відповідальність  перевізника  за прострочення в доставці пасажира, багажу або вантажу. Головним в Повітряному праві є те, що перевізник повинен довести, що ним  було  вжито всіх  необхідних заходів для запобігання простроченню або що таких заходів  неможливо  було  вжити.   Перевізник   звільняється   від відповідальності,     якщо    прострочення    сталося    внаслідок несприятливих метеорологічних умов. Тому Аеросвіт повинен довести свою невинуватість. Моя порада звертайтесь до суду, та вигрівайте справи. І ця порада підтверджується позитивною судовою практикою. Яна Ягниченко, юрист ЮК «Правовая гильдия «ВикториАл» Источник
13:10
1633
RSS
Нет комментариев. Ваш будет первым!
Загрузка...